Kijk binnen bij Keijsers interiors


01 / 12 / 2016
Venray

Toen vijf jaar geleden de activiteiten van Keijsers en Lundiform werden geïntegreerd werd besloten om de namen en logo’s van beide bedrijven te combineren. Toch merkten ze dat dit voor hun klanten niet helder was. Zij spraken van Keijsers of Lundiform. Er ontstond een behoefte aan helderheid. Schoon schip maken zonder het waardevolle verleden weg te gooien. Met die vraag werd Pronk bij het proces betrokken. Aan de hand van een aantal merksessies kwamen we tot de merkessentie. Van daar uit ontwikkelden we een nieuw logo, een frisse nieuwe beeldtaal en maakten we een film; Een dag in het leven van Keijsers. Neem alvast een kijkje op de 'sneak preview' website www.keijsersinteriors.com i.s.m. elfgraden en LRinternet

14 NOVEMBER 2016 | DISCIPLINE tentoonstellingen | TAGS tentoonstelling erfgoed woerd hoge castellum 

Vijf sterren tentoonstelling Castellum Hoge Woerd


14 / 11 / 2016
Utrecht

In het Castellum Hoge Woerd opende al eerder de opstelling in het paviljoen rondom de romeinse rivierpraam De Meern I. Afgelopen maand kwam daar ook Museum Hoge Woerd bij. Het museum verteld het verhaal van ‘3000 jaar wonen en werken’ in Leidsche Rijn.

Het NRC schreef een prachtige vijf sterren recensie waar we natuurlijk zeer verguld mee zijn.

Kunnen de tentoonstellingmakers de geschiedenis ook tot leven wekken met veel gewonere voorwerpen, die soms niet meer zijn dan fragmenten en scherven? Het antwoord is volmondig: ja.

Meer over dit project hier.

30 AUGUSTUS 2016 | DISCIPLINE tentoonstellingen | TAGS nieuw identiteit branding merk 

Pronk merk-baar beter!


30 / 08 / 2016
Rotterdam

Pronk gaat vooruit. We blijven bevlogen ontwerpers, met een fascinatie voor goede verhalen en een drang om ze beleefbaar te maken. Maar we realiseren ons ook dat het belang van merkontwikkeling toeneemt en dit goede context biedt voor de belevingen die we ontwerpen.

Daarom versterkt Pronk zich met Twan Minten. Twan is een art director & ontwerper die zijn sporen heeft verdiend bij bekende bureau's als Studio Dumbar en Fabrique. Hij bouwde aan merken variërend van grote corporates tot retailers en not-for-profit organisaties. Bijvoorbeeld KPN, Essent, RTL Z, TEFAF, Giant Bicycles en Reinier de Graaf gasthuis. Vanuit die projecten en een studie brandmanagement aan de Rijksuniversiteit Groningen heeft hij zich ontwikkeld tot een echte merkdenker.

Branding had altijd al de aandacht bij Pronk, maar met de komst van Twan krijgt dit onderwerp het gewicht dat het nodig heeft. Zo versterken we onze diensten: ontwerp, inhoud, proces en identiteit en kunnen we een breder scala aan klanten beter bedienen. Daarnaast is Twan ook gewoon een fijne vent die graag een keer op de koffie komt voor een goed gesprek over wat dat 'on-brand' nou eigenlijk betekent en waarom een mens meer dan 100 vintage stoelen wil bezitten. Stuur hem een berichtje op twan@pronkstudio.nl of bel hem bij Pronk op 010 767 0120 of direct via 06 25 28 83 89.

30 JUNI 2016 | DISCIPLINE tentoonstellingen | TAGS vluchtelingen rotterdam museum verrotterdamst 

Dozen vol verhalen


30 / 06 / 2016
Rotterdam

In 'ons' Museum Rotterdam maakten we een tentoonstelling opgebouwd uit honderden kartonnen dozen en meters verpakkingstape over 'nieuwkomers' die inmiddels al helemaal 'Verotterdamst' zijn. In en op deze dozen vertellen een vijftal voormalige vluchtelingen hoe hun leven daarvoor was, hoe ze hun komst naar Rotterdam ervaren hebben en hoe ze hun leven hier weer opgepakt hebben. Deze tentoonstelling is nog tot 2 oktober te zien. i.s.m. Klief en Swoon

20 MEI 2016 | DISCIPLINE tentoonstellingen | TAGS olympiazijde kuip museum feyenoord 

Hand in hand kameraden


20 / 05 / 2016
Rotterdam

We zijn er al een tijdje in het diepste geheim mee bezig, maar nu aan het einde van het voetbalseizoen komen we alvast met goed nieuws voor het nieuwe seizoen. In samenwerking met het Museum Bestuur en Heijmerink Wagemakers werken we aan het nieuwe Feyenoord Museum in de Kuip. Het nieuwe museum zal eind 2016 open gaan aan de historische Olympia zijde. Natuurlijk is er plek voor alle prijzen en voor historisch beeldmateriaal, daarnaast zal er meer aandacht zijn voor het ongrijpbare 'Feyenoord gevoel'. Hand in hand kameraden!